Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2008 13:23 - Monday Fairy
Автор: nonstop Категория: Изкуство   
Прочетен: 2658 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 22.03.2008 12:58




Monday Fairy
(...)

Познах те, нищо, че не те познавам,

познах, че ти си като мен,
познах, че нямаш ти умора,
а истината търсиш всеки ден.

Познах те, погледът завеян,
премисляш истински неща,
душата будна, умът деен,
усещаш пламъка в нощта.

Красиви чувства ти изказваш,
намираш думи за това,
превеждаш ги и ги показваш
по начин знаен за света.

Ти пускаш зов, пустинята отвръща
с подобаващата тишина,
но мисълта ми те прегръща
и ти дава топлина.

Ти скрита си, не търсиш слава,
не искаш хората да видят
душата ти, която страда,
когато някой те подмине.

Научила си как да бъдеш - ти,
без някой друг да ти показва.
Истината рядко не боли,
но слънце има в твойта пазва.



(17.02.2008)



Тагове:   monday,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Красиви Случайни срещи
21.03.2008 16:04
Продължавай да търсиш такива хора който познаваш дори с един поглед
цитирай
2. letisi - истината е за силните:)))))
21.03.2008 23:35
:))))
цитирай
3. hristam - Улови
24.03.2008 09:08
слънцето!
Поздрав, чудесно е !:)))
цитирай
4. kleopatrasv - Интересно е!
24.03.2008 11:36
уловил си красив виртуален образ , с емоционална душа ?

цитирай
5. nonstop - :))
24.03.2008 12:35
@ анонимен, не бих прекъснал за нищо на света :)

@ letisi, hristam,
Благодаря за хубавите коментари, слънчевите ви усмивките ме топлят! :)))

@ kleopatrasv, не съм уловил образ. Образът е отражение, той си съществува където го открих по начало. Той само ми помогна да повървя известно време по стъпките й, да погледна света през очите й,... Да усетя нещо ново!
Това ново усещане опитах да уловя и предам с думи, както и кое го е породило. Пламъчето от емоционалната душа бе само светлинката, която ми помогна да видя :)

Поздрави и усмивки! :))
цитирай
6. анонимен - ...
24.03.2008 14:47
Ако достатъчно дълго търсиш ще те намерят... с теб съм колкото и да съм далече. Не забравяй - обичат те истински тези, които те познават, и въпреки това те обичат :-) Целувам те мече :0()
цитирай
7. kleopatrasv - Разбрах те,
24.03.2008 17:11
но нещо не е формулирано , защото според теб не си го уловил , бил е отражение, а същевременно съществува където си го намерил поначало. А след това не образа , а отражението ти помага да погледнеш света през очите й. ?Нещо не включвам ?
А,впредвид моите думи , че си уловил виртуален образ , значи ли , че не можеш да го усетиш , а долавяш само отражението му ?
Много си загадъчен и чакам становището ти !Но, в рими си " супер ".............
цитирай
8. nonstop - ~
24.03.2008 18:19
Разбрала си ме, но искаш да ме провериш дали сам се разбирам??... Хубаво,така да бъде.. Точно днес нямам против да напиша нещо повече..

Образът, който съм открил, е само отражение на истинския, на реалния човек. Той не е нищо повече от отражение, защото показва единствено каквото е предвидено, каквото е описано. Тоест, този "образ" е избирателно съставен от самата личност, филтриран през нейната душа. Затова не виждам повод за радост, че съм го "видял", нито виждам смисъл да го представям с мои думи, защото той си е там, представен по единствения правилен (според авторката) начин.

Използвам думата "образ" веднъж в смисъла на човека като цяло (личност), след което диференцирам този смисъл от онзи, който аз влагам - определям го като "отражение" и това е новото му значение (по дефиницията, която дадох). В последствие ползвам мъжки род, защото подлогът преди това е "образ" и не върви да сменям рода. Реших и да не прилагам обяснение защо не ползвам "отражение" като основа на изреченията си, въпреки че нещо ме човъркаше. Другата причина да не го доизпипам е, че се наложи максимално бързо да се върна към служебните си задължения, а бях почти сигурен, че ще ме разбереш дори така.

А на въпроса относно твоите думи - точно обратното на догадката ти.
През отражението, което е показано пред "публика", усещам какво се крие в същността на човека. За мен няма значение дали е добър или лош в реалния живот, най-малкото няма и как да разбера. По-горе споменах, че този образ е избирателно създаден на база реалната личност, като филтърът е душата. Тя е, която ме вълнува. Тя е призмата, която пречупва света през себе си и служи за "очи" на човека, тя е призмата, през която след това въпросната личност "проектира" "образа" си пред света (по начин, по който вижда създаденото отражение като "правилно" в своите си очи).
Показвайки само най-доброто от себе си, дистанцирайки се от "масата", разкривайки само най-съкровените си мисли и мечти, красиви и тъжни, същество, за което съм писал, заявява не какво е в действителност, а какво душата му показва, че трябва да бъде. Защото именно душата е нашето мерило за "добро" и за "зло"...
Понякога просто ставаме жертва на обстоятелствата, а старите хора казват, че животът изкривява всеки. Е, не всеки губи представата за "право" и за "криво" при този процес. За мен са ценни точно такива хора, а не клишираните и заклеймените като "добри и ценни", или незаслужилите (които не са никак малко, ако се огледаш) ...

Няма да се заям, че "супер" в кавички значи точно обратното, защото ми се струва, че не си имала това предвид. Реално, аз съм изразил каквото съм имал да кажа, другото са интерпретации в съзнанието на читателя. Частният случай рядко може да бъде разглеждан като общ. Странните (но положителни!) хора за мен имат един уникален и магнетичен чар на личността. През техните очи винаги мога да потърся и открия нещо ново, нещо красиво и лично..

Ако съм създал повече въпроси, отколкото отговори съм дал, винаги можеш да ме попиташ.
Всеки сам гради света около себе си. По свой образ и подобие :) Намирането на "себеподобни светове" винаги носи силна и вълнуваща тръпка, независимо дали е положителна, отрицателна, или смесена.

Поздрави и положителни емоции! :)
цитирай
9. kleopatrasv - Супер си!
25.03.2008 09:36
без кавички, просто ги слагам , за да отделя думата и я подчертая, но изглежда не се възприема така.Наистина породи в мен повече въпроси , и не задоволи любопитството ми с дадените отговори.Шестото ми чувство и женската ми интуиция ми подсказва, че ще продължим нашия словесен дуел.Колкото до намирането на сродна душа и себеподобни светове , винаги съм смятала, че е един вид магнетизъм ь който те обвързва с подходяща личност.Имам впредвид астрално и духовно обвързване..............., но за това друг път !
цитирай
10. nonstop - :)
25.03.2008 10:27
Този "дуел" ми се струва ще продължи като размяна на гледни точки, а не като спор :) Поне това е вариантът, при който и аз бих участвал.. :) Ще се радвам ако и ти споделиш по-нататък вижданията си, така ще разбера кое точно поражда въпросите у теб и ще знам как да предам отговорите по-пълноценно.
Колкото до магнетизма и подходящата личност, мисля имаш предвид нещо такова -

http://www.harusami.com/soul2soul/twinsoul.html
(англ.)

С изключение на първия абзац, който е тотална простотия и измислица (защото е направена като за "американци" и са ползвали за основа теоретично изкривена смесица от религия и биология..), другото, в по-голямата си част, е описание на истински ситуации. Самият аз съм ги преживявал, затова твърдя така. Но, като цяло, обосновката им се дъни и не приемам всяка формулирана теза за чиста истина.
Дано ти е интересно. :)

Поздрави! :)
И благодаря, че прояви желание да разбереш, вместо просто да отминеш. Всеки миг на търсене е миг на среща :)
цитирай
11. kosara2008 - колко
26.03.2008 17:01
си щастлив! струйки блестят и за тези които те прочетохме,благодаря ти...носиш възторга си и е красиво,ведро,имаш начало или каквото е или ти се иска...нека е за теб!пази си го това съкровено!
цитирай
12. ciele - :)
28.03.2008 16:20
ти я позна,без да я познаваш.., но тя не се позна?:)
цитирай
13. nonstop - :)
28.03.2008 17:19
@ kosara2008, Благодаря ти! :))) Високата ти оценка означава за мен, че може да съм на прав път. Не знаеш колко много ме зарадва! :)))

@ ciele, Историците мълчат по този въпрос :)
Моето желание бе поне да опитам да й дам това, което тя даде на мен, без да ме познава.
Не очаквах да ми отговори. Не ми отговори. Може да не е имала нужда да ми отговори. Може да е имала нужда да не ми отговори.
Така или иначе, тя не е тук. И аз нямам нужда да зная дали го е прочела. За всяко нещо си има най-подходящ момент, когато силата и нуждата от него са най-големи. :)

Освен това, един човек не може да бъде причина за появяването на такава емоция. Или сме способни да я изживеем напълно, или не. Чара й ме провокира да потърся правилните думи, за да изкажа какво усещам.

Благодаря за коментарите, поздрави!! :))
цитирай
14. waterlily - A защо "Monday Fairy"? ;)
03.04.2008 16:08
Определено въздейства... :)
цитирай
15. nonstop - waterlily,
13.04.2008 20:51
Извинявай, че намирам време за отговор чак сега.
Това име е единственото нещо, което реално зная за лицето Х :)

Благодаря за коментара, усмивки! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nonstop
Категория: Поезия
Прочетен: 152865
Постинги: 57
Коментари: 296
Гласове: 3256
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031